خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





کم لطفی برخی سازمان ها از جمله همراه اول با دفاتر روستایی

     

    یکی از مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت از کم لطفی برخی سازمان ها از جمله همراه اول، ایرانسل و پست با دفاتر پیشخوان روستایی گلایه کرد.

     

     

     

    به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir )  ابوالحسن  رییسی با اشاره به  تاثیر دفاتر پیشخوان روستایی بر روستاییان گفت:  وجود این  دفاتر حس تبعیض و دوری از امکانات و خدمات را در روستاییان کم رنگ تر می کند و می تواند منجر به تحقق نسبی عدالت اجتماعی شود  و اگر به توسعه دفاتر پیشخوان روستایی توجه شود  شاید انگیزه مهاجرت در روستاییان  کمتر شود، به ویژه  اهالی روستاهای دور افتاده  که فاصله زیادی از پایتخت و مراکز استانها دارند احساس می کنند که ارتباط آنها با سرچشمه خدمات قطع نیست.

     

    وی در عین حال بیان کرد: البته سیستمهایی که ما در اختیار داریم  مربوط به سال 86 است و  کهنه  و از کار افتاده نیز شده اند به همین دلیل نمی توانیم به راحتی پاسخگوی نیازهای مردم در روستا باشیم.

     

    رییسی با بیان اینکه سرویسهایی که در اختیار دفاتر روستایی  قرار گرفته مستهلک است گفت: پرینتر و اسکنر ما همگی نقص فنی دارد و نمی توانیم امکانات سخت افزاری خود را ارتقا بدهیم  و با هزاران مشکلات برای هندل کردن یک کار کوچک روبرو هستیم.

     

    وی با اشاره به مشکلات عدیده دفاتر پیشخوان روستایی اظار کرد: با وجود تاثیر زیادی که دفاتر پیشخوان در روستاها دارند، به نظر می رسد هر چه جلوتر می رویم از سوی برخی سازمانها توجه به دفاتر آی سی تی روستایی کمتر می شود،  به عنوان مثال در گذشته همراه اول برای خدماتی که در روستاها به مردم ارائه می دادیم به ما دستمزد می داد اما اکنون این دستمزدها را برداشته است.

     

    این مدیردفتر پیشخوان خدمات دولت درعین حال بیان کرد: محدودیتهای جدید همراه اول هم باعث شده برای ارائه خدمات این اپراتور به کارگر جداگانه نیاز داشته باشیم اما استخدام یک کارگر دیگر با توجه به سیر نزولی درآمدها باعث زیان ما خواهد شد اما در مقابل هم نمی توانیم با نیروی انسانی اندک و کندی های ایجاد شده به طور کامل و بی هیچ کاستی  به مردم خدمات ارائه کنیم.

     

    *کم لطفی ایرانسل در  پاسخگویی به درخواست قرارداد دفاترپیشخوان

    وی با اشاره به کندی ایرانسل در پذیرش درخواست روستاییان توضیح داد: بیش از یک ماه است که برای انجام خدمات ایرانسل درخواست داده ایم  اما هنوز از سوی این اپراتور به ما جوابی نداده اند در صورتی که می شد زودتر از اینها به نتیجه برسیم.

     

    *پست در سال فقط سه بار با ما تسویه حساب می کند!

     

    وی در ادامه با بیان اینکه برای ارائه خدمات پستی در دفاتر پیشخوان روستایی  با مشکل چندانی مواجه نیستند، گفت: پست مطالبات ما را تمام و کمال پرداخت می کند ولی در نوع پرداخت با تاخیر مواجه هستیم به گونه ای که در سال دو یا نهایت سه بار با ما تسویه حساب می شود، البته همین که بدانیم مطالبات درست و دقیق پرداخت می شود راضی هستیم و بیشتر روی صحبت ما با دستمزدهاست که انتظار افزایش آنها را داریم.

     

    *همراه اول در آموزش دفاتر پیشخوان قوی تر از سایر سازمانهاست

     

    رییسی با اشاره به لزوم به روز نگاه داشتن اطلاعات دفاتر پیشخوان در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ گفت:  انصافا از این نظر همراه اول قوی تر از سایر سازمانها عمل کرده و هر از چندگاهی برای ما کلاسهای توجیهی می گذارند یا کارشناس و ناظر می فرستند که اگر حضور اینها تنها برای گرفتن بهانه های بنی اسرائیلی نباشد ما از این توجه استقبال هم می کنیم.

     

    وی در ادامه اظهار کرد: البته پست در این زمینه کمی آسان گیر تر است و از روز اولی که ما برای انجام خدمات پستی آموزش دیدیم دیگر کار چندانی با ما نداشته اند.

    *خدمات واگذار شده به دفاتر روستایی محدود است

    این مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت همچنین با بیان اینکه خدمات واگذار شده به دفاتر پیشخوان روستایی محدود است، توضیح دادت:  همان سال 86 که کار دفاتر پیشخوان را آغاز کردیم قرار بود به ما خدمات ثبت احوال، سازمان آب، فاضلاب و بیمه را نیز به ما بدهند اما اکنون بعد از مدتها مراجعه و پی گیری می گویند این خدمات را به دفاتر روستایی نمی دهند و مردم روستا برای انجام این کارها حتما باید به شهر مراجعه کنند، در حالیکه مردم روستا می توانند از خدمات دفاتری که در نزدیکی محل زندگیشان تاسیس شده  استفاده کنند  و آنها مجبورند با طی فاصله قابل توجهی برای  دسترسی به خدمات راهی دفاتر پیشخوان شهری شوند.

     

    وی در عین حال بیان کرد: این سیاستگذاری ها باعث شده که مردم روستاها در صف های طولانی دفاتر پیشخوان شهری معطل شوند اما در مقابل دفاتر پیشخوان روستایی با کمبود مراجعه کننده مواجه باشند و این در حالی است که به راحتی می توان با تجهیز دفاتر روستایی و بهبود سیستمهای این دفاتر ضمن افزایش تعداد خدمات ارائه شده در این دفاتر، از مراجعات غیر ضرور روستاییان به شهرها کاست.

     

    *بسیاری از  دفاتر پیشخوان روستایی تعطیل شده اند

     

    وی همچنین تصریح کرد: کم توجهی و جدی نگرفتن دفاتر پیشخوان روستایی باعث شده  به دلیل  کاهش درآمد و فقدان مراجعه کننده دفاتر پیشخوان روستایی یک به یک تعطیل شوند ولی  اگر به دفاتر پیشخوان روستایی امکانات بدهند و پول و سرمایه مردم روستا به جای اینکه به شهرها سرازیر گردد در داخل خود روستا هزینه شود ،این دفاتر می توانند حتی منجر به توسعه روستا نیز بشوند .


    این مطلب تا کنون 9 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : دفاتر ,پیشخوان ,روستایی ,خدمات ,مردم ,روستا ,دفاتر پیشخوان ,پیشخوان روستایی ,دفاتر روستایی ,خدمات دولت ,مردم روستا ,دفاتر پیشخوان روستایی ,برای انجام خدمات ,برای ارائه خدمات ,
    کم لطفی برخی سازمان ها از جمله همراه اول با دفاتر روستایی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده